مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آبان 1402 ساعت 19:002023-11-19اقتصادي

ابزاری ارزان برای مقابله با آلایندگی جو


بیوچار، ماده ای شبیه زغال چوب از زباله های آلی ساخته شده است و می توان از آن برای ذخیره کربن برای صدها یا هزاران سال استفاده کرد.

- ایسنا/خراسان رضوی بیوچار، ماده ای شبیه زغال چوب از زباله های آلی ساخته شده است و می توان از آن برای ذخیره کربن برای صدها یا هزاران سال استفاده کرد.

به نقل از ویفروم، بیوچار روش نسبتا ارزان و مقیاس پذیر برای حذف کربن از جو است همچنین می توان از آن برای بهبود سلامت خاک و کاهش نیاز به کود استفاده کرد.

تحقیق جدید محاسبه کرد که اگر تولید بیوچار تا حد ممکن در سطح جهانی افزایش یابد، می تواند تا سه میلیارد تن دی اکسیدکربن در سال یا 6 درصد از انتشار جهانی را جذب کند که معادل آلودگی آب و هوای بیش از 800 نیروگاه زغال سنگ یا تقریباً سه برابر بیشتر از انتشار دی اکسیدکربن از صنعت هواپیمایی است.

گیاهان هنگام رشد، دی اکسیدکربن را جذب می کنند اما معمولا دوباره به سرعت آزاد می شود و اگر پسماندهای محصول پس از برداشت در مزرعه باقی بمانند، پوسیده می شوند و گازهای گلخانه ای آزاد می کنند.

همین اتفاق در مورد شاخه های افتاده در جنگل یا زباله های آلی در محل دفن زباله نیز رخ می دهد اما اگر مواد آلی به بیوچار تبدیل شوند، از تجزیه بیشتر آن جلوگیری می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابزاری ارزان برای مقابله با آلایندگی جو

ابزاری ارزان برای مقابله با آلایندگی جو